כתיבת תוכן למדיות השונות ובראשן האינטרנט היא פעולה משמעותית שיכולה להטות את עניין הציבור לכאן או לכאן. בין אם מדובר בקולנוע, טלוויזיה או אינטרנט שירותי תוכן הם חלק גדול וחשוב בעסקה. מתוך ההנחה הבסיסית ששירותי התוכן לא יוכלו להתקיים ללא התוכן עצמו כתיבת תוכן הוא תחום שמושקעת בו מחשבה וכסף.
כתיבת תוכן והדרך בה הוא מתבטא בכל מדיה היא שונה. כתיבת תוכן המתבצעת עבור טלוויזיה וקולנוע בדרך כלל מתמקדת בפורמואים, תסריטים או דיאולוגים. התכנים הללו אינם עוברים לאדם הממוצע על ידי אמצעי כתב ויזואליים בלבד אלא גם על ידי תמונה חיה, צילום, וסאונד. תוכן למדיומים מסוג זה, הוא בעל גמישות מסוימת בגלל החופש לאלתורים, השימוש בו הוא בעיקר כשימוש לקווים מנחים להצגה המתרחשת על המסך. לעומת זאת כתיבת תוכן לאינטרנט או לעיתון תופיע בפונט ותעבור לאדם הממוצע באופן ויזואלי בלבד. ללא תיווך בינתיים בין הטקסט לקורא. לעומת מדיות אחרות הוא לא יוכל לשמוע את צליל המילה או יראה הבעות פנים, ויסתמך אך ורק על תרגום עצמאי. כתיבת תוכן הינה דבר חשוב מכיוון שאף אחד לא מתעניין באריזה ריקה מתוכן, עד כמה יפה ואטרקטיבית שהיא יכולה להיות.
אתרי אינטרנט הבינו שעל מנת למשוך את תשומת ליבו הקצרה של הגולש הממוצע עליהם להשקיע לא רק באריזה מתוחכמת אלא להשקיע ולהוסיף כתיבת תוכן איכותית. כתיבת תוכן איכותית באה לידי ביטוי ברהיטות הנוסח ובהעברת המסר הרצוי בצורה עניינית ומרתקת. אם נחלת הצלחה בקרב על כתיבת תוכן זכית בעוד מספר דקות שבה שוהה הגולש הממוצע באתר האינטרנט שלך. מכיוון שכך, חשוב בעת כתיבת תוכן להקפיד על שפה תקינה, להימנע בלא כוונה מדו-משמעות ולהיות קצר וענייני. זאת על מנת לא לעייף את הגולש ולצמצם את הסיבות לעזיבתו. כמו בכל תחום תחרותי ורווי נדרש לייצר גיוון ועניין ואטרקטיביות גם לקהל הרחב וגם על מנת לבלוט בין כל המתחרים. מכיוון שלא כל אחד הוא בעל הכישורים הדרושים לעסוק בתחום כתיבת תוכן, רוב המושכים בחוטים מכירים בחולשה זו ומשאירים את העבודה למקצוענים.